Меню

Важлива інформація!

5 лютого 2015 року Президент України П.Порошенко підписав Закон № 157-VII «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (http://zakon.rada.gov.ua/go/laws/show/157-19/paran81n81). Цей закон поклав початок реформі місцевого самоврядування та регламентує цей процес. Реформа місцевого самоврядування спрямована на розвиток місцевих громад та надасть їм більше прав та можливостей.

У відповідності до зазначеного закону, суміжні територіальні громади мають можливість об’єднатися у єдину, спроможну територіальну громаду, яка буде надавати увесь комплекс адміністративних послуг на власній території, керувати комунальними закладами освіти, охорони здоров’я та комунального господарства (на зразок районного центру). При цьому об’єднання громад здійснюється за принципами конституційності, законності, добровільності, економічної ефективності та ін.

Згідно з методикою формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою КМУ №214 від 08 квітня 2015 (рокуhttp://zakon.rada.gov.ua/go/214-2015-%D0%BF), формування громад здійснюється з урахуванням здатності органів місцевого самоврядування вирішувати суспільні питання, які належать до їх компетенції.

У відповідності до п. 4 зазначеної  Методики, формування спроможних громад здійснюється шляхом розроблення облдержадміністрацією проекту перспективного плану; схвалення проекту плану обласною радою; затвердження перспективного плану Кабінетом Міністрів України та шляхом добровільного об’єднання територіальних громад.

З метою врахування інтересів територіальної громади, під час розроблення проекту перспективного плану Пісочинська селищна рада має намір провести громадське обговорення зазначеного питання. Наразі розглядається два основних варіанти створення  об’єднаної громади за участю громади селища Пісочин. Так, за першою пропозицією передбачається об’єднати сел. Пісочин, сел. Коротич, сел. Манченки з м. Люботин, який стає центром об’єднаної громади. Перевагою зазначеної пропозиції є історична складова (багато мешканців пам’ятає, що в радянські часи більшість державних органів знаходилися в м. Люботин) та розвинена інфраструктура (наявні всі необхідні служби для надання адміністративних послуг). Недоліком даної пропозиції є дотаційний бюджет міста Люботин та його віддаленість від місць роботи та навчання (більшість мешканців працює та навчається в м. Харкові).

За другою пропозицією, що ініціює група депутатів Пісочинської селищної ради, пропонується об’єднати сел. Коротич та сел. Березівка навколо адміністративного центру сел. Пісочин.

Переваги другого варіанту об’єднання очевидні. Всі громади з списку економічно достатні, бюджет сел. Которич перевиконано на 100 %, бюджет сел. Березівка виконується на 100% і не потребує дотацій з бюджетів вищих рівнів. Розвинена інфраструктура сел. Пісочин має можливість охопити якісними послугами мешканців приєднаних громад, у зв’язку з чим збільшиться об’єм послуг, що в свою чергу приведе до збільшення кількості робочих місць з стабільною заробітною платою та соціальними гарантіями.

Запропонована реформа дає Пісочинській громаді перспективи розвитку для створення населеного пункту нового сучасного рівня, де якість та термін отримання адміністративних послуг будуть відповідати найвибагливішим стандартам. Крім того, об’єднання громад надає можливість залучати додаткові кошти до бюджету за рахунок повернення з державного бюджету 60% податку на доходи з фізичних осіб (подохідний податок).

Хочемо зазначити, що об’єднання громад в межах реформування місцевого самоврядування – незворотній процес і у вирішенні цього питання доречно проявити свою ініціативу, оскільки пасивність може привести до об’єднання за залишковим принципом.

Звертаємось до мешканців громади долучитись до обговорення зазначеного питання. Свої пропозиції та побажання письмово направляйте на адресу селищної ради, або у електронному вигляді на офіційній сторінці Пісочинської селищної ради в соціальній мережі ВКонтакте за адресою: vk.com/pisochin_rada або p_peso@mail.ru